Tematy prac magisterskich o marketingu internetowym dotyczą z reguły różnych, często bardzo praktycznych kwestii. W poniższym artykule przedstawimy przykłady tego typu problematyk. Udzielimy również paru rad dotyczących kształtowania własnej kariery. Nie od dziś wiadomo, że ludzie spędzają coraz więcej czasu w Internecie. To tam poznają oni swoich partnerów oraz dokonują zakupu. Osoba, która umie skutecznie promować w sieci różne produkty i usługi, zawsze będzie mogła liczyć na ciekawe oferty pracy.
Temat twojej pracy dyplomowej z Marketingu zawsze musi być dobrze przemyślany. Warto już podczas studiów obserwować ogłoszenia o prace, ponieważ wówczas będziesz mieć świadomość tego, jakie są wymagania poszczególnych pracodawców. Poniżej prezentujemy przykładowe tematy prac magisterskich o online marketingu.
- Promocja produktów w mediach społecznościowych.
- Indywidualny projekt promocji sklepu internetowego.
- Dlaczego handel detaliczny przegra z handlem Internetowym?
- Analiza i ocena kampanii promocyjnej danej firmy w Internecie.
- Efektywność marketingu szeptanego w Internecie.
- Kierunki rozwoju handlu internetowego.
- Projekt wprowadzenia nowego sklepu internetowego na rynek.
- Wykorzystanie internetowych programów partnerskich w promocji online.
- Czynniki, które wpływają na pozycję strony w Internecie.
- Wykorzystanie wideomarketingu do sprzedaży usług oraz produków.
Tematy prac magisterskich o marketingu internetowym – przykłady
W doborze odpowiedniego zagadnienia na Twoją pracę magisterską z Marketingu pomóc może Tobie Twój promotor. Poza tym warto śledzić różne media, które koncentrują się na badaniu działań marketingowych poszczególnych firm. Warto również śledzić specjalistyczną literaturę, aby mieć bogate spektrum potencjalnych inspiracji.
Parę słów o karierze w marketingu internetowym.
Obecnie branża marketingu internetowego bardzo dynamicznie się rozwija. Agencje interaktywne wciąż poszukują nowych ekspertów w zakresie pozycjonowania. Jeśli studiujesz zarządzanie lub marketing i chcesz odnosić sukcesy w handlu elektronicznym, to przyswój sobie wiedzę informatyczną.
Aby pracować, jako pozycjoner stron internetowych musisz znać minimum języki html oraz CSS. Tego typu posada daje Tobie olbrzymią wiedzę o algorytmach wyszukiwarek Internetowych (szczególnie Google, który ma 95% polskiego rynku). Dzięki niej będziesz mógł zapewnić stronom, które promujesz dużą ilość wejść. Im ich więcej, tym większe są Twoje szanse na zyski. Twoje, bądź też Twoich klientów. Jedną z podstaw sukcesu w handlu jest dostęp do potencjalnych klientów. Twoje pozycjonowanie ma właśnie na celu zapewnić danej stronie dużą ilość wejść, a co za tym idzie – dużą ilość potencjalnych klientów.
Jeśli opanujesz również języki PHP oraz JavaScript, to będziesz mógł pracować również na takich stanowiskach jak webdeveloper, programista php, czy też full stack developer. Połączenie wykształcenia marketingowego (bądź zarządczego) z umiejętnościami informatycznymi da Tobie olbrzymie możliwości rozwoju. Dzięki posiadanej wiedzy zawsze będziesz mieć możliwość uruchomienia własnego sklepu internetowego. Na pewno jest to tańsza forma prowadzenia biznesu, aniżeli tradycyjny punkt detaliczny. Według Jeffa Bezosa, twórcy firmy Amazon i jednego z najbogatszych ludzi świata “centra handlowe to historia”.
Tematy prac magisterskich o marketingu internetowym. Podsumowanie.
Tematy prac magisterskich o marketingu internetowym z pewnością są niesamowicie ciekawe. Będziesz mieć odpowiednią motywację do tworzenia swojej pracy dyplomowej, wówczas gdy będzie ona traktować o zagadnieniu, z którym chcesz związać swoją zawodową przyszłość. Idealnie by było, gdyby Twoja praca dyplomowa była po prostu wstępem do twojej kariery w szeroko pojętym marketingu internetowym.