Marketing internetowy – temat na pracę licencjacką z marketingu

Pisanie prac licencjackich

Pisanie prac licencjackich z marketingu nie jest rzeczą łatwą, jeśli pisze się na temat mało ciekawy. Wybór odpowiedniego zagadnienia na pracę licencjacką z marketingu, często jest rzeczą kłopotliwą. Warto wybrać temat, który jest aktualny oraz atrakcyjny z punktu widzenia przyszłej kariery. Marketing internetowy to z pewnością przykład ciekawego zagadnienia, które idealnie nadaje się na pracę licencjacką. Wybierając go, warto mieć w zanadrzu firmę, która udostępni nam wyniki swoich działań promocyjnych w internecie.

W rozdziale pierwszym należy skupić się na teoretycznych rozważaniach dotyczących marketingu internetowego. Należy go tu precyzyjnie zdefiniować i określić co się na niego składa. Marketing internetowy można w skrócie określić jako wszelkie działania promocyjne, które wykorzystują internet. W skład marketingu internetowego wchodzi bardzo dużo zagadnień. Co miesiąc powstają nowe formy promocji, które wchodzą w skład marketingu internetowego. Nakłady na tę formę promocji co roku zwiększają się. Handel w internecie wypiera obecnie tradycyjny handel coraz bardziej.

    Najpopularniejsze narzędzia promocji marketingu internetowego to:
  • pozycjjonowanie stron internetowych
  • content marketing
  • mailing
  • blogowanie
  • marketing w mediach społeczneościowych
  • video marketing (np. youtube)
  • linki sponsorowane

W rozdziale drugim warto przedstawić działania z zakresu marketingu internetowego w praktyce. Najlepiej przedstawić internetową kampanię jakiejś firmy w internecie wraz z prezentacją efektów, jakie ta kampania przyniosła. Przedstawienie działań z zakresu marketingu internetowego w praktyce z pewnością jest sercem tego typu pracy licencjackiej. Można tu uzasadnić, czemu wybrano takie, a nie inne zagadnienia z zakresu marketingu internetowego. Pisząc na taki temat, warto już z góry upewnić się, czy będziemy mieli dostęp do potrzebnych nam danych źródłowych.

Rozdział trzeci powinien zawierać podsumowanie. W tym miejscu przedstawia się wszystkie wyniki przeprowadzonej kampanii reklamowej w internecie. Należy tu zaprezentować swoją opinię odnośnie efektywności przedstawionej kampanii. Trzeba pokazać, co można by zrobić, aby osiągnąć lepsze wyniki. Nasze refleksje odnośnie marketingu internetowego są bardzo ważne, ponieważ pokazują, że nie tylko znamy narzędzia marketingu internetowego, ale także mamy pomysł na ulepszenie ich efektywności.

Pisanie prac licencjackich z marketingu – ogólne refleksje.

Pisanie prac licencjackich z marketingu to z pewnością bardzo rozwijające zadanie. Temat marketingu internetowego jest nie tylko bardzo ciekawy, ale również wiążą się z nim konkretne perspektywy zawodowe. W Polsce działają już setki rozmaitych firm z branży SEO, które oferują takie usługi jak pozycjonowanie stron, linki sponsorowane, prowadzenie mediów społecznościowych itd. Szukają one obecnie ekspertów z zakresu marketingu internetowego. Nasza praca licencjacka może stanowić więc wstęp do pracy w tego typu firmach. Temat marketingu internetowego to przykład zagadnienia, które może przynieść konkretne perspektywy zawodowe.