Studia licencjackie na kierunku marketing – jak je ukończyć

Marketing

Marketing to bardzo ciekawe, wszechstronne studia. Warto je ukończyć, aby zwiększyć swoje szanse na sukces zawodowy. W celu ukończenia studiów na kierunku marketing należy sześć semestrów zaliczyć poprzez zdanie wszystkich egzaminów. Następnym krokiem jest napisanie pracy licencjackiej z marketingu a później obronienie jej.

Jeżeli chodzi o tematy prac licencjackich z marketingu, to są one naprawdę bardzo różne. Najczęściej dotyczą po prostu obszaru, jakim jest reklama. Jednym z najprostszych tematów prac magisterskich z marketingu jest reklama jako narzędzie wykorzystywane w marketingu.

Przykładowy plan tego typu opracowania mógłby się składać z pięciu rozdziałów. Pierwszy mógłby być w całości poświęcony pojęciu, jakim jest marketing mix. Kolejny na przykład mógłby traktować o reklamie jako o jednym ze stosowanych narzędzi marketingowych.

Następny natomiast mógłby przedstawiać reklamę w mass mediach, jak również konkretnie w samym Internecie. W ostatnim rozdziale można przeprowadzić badania skuteczności reklamy.

Dosyć interesującym natomiast tematem może być kicz w reklamie. W takiej pracy można omówić znaczenie wartości etycznych. Warto też przedstawić reklamę jako efektywną formę komunikacji. Nie może też w takim opracowaniu zabraknąć elementu, jakim jest oddziaływanie kiczu na określony przekaz reklamowy. Należy pamiętać, że wprowadzenie i podsumowanie w pracy piszemy zawsze na samym końcu, gdyż już mamy część właściwą całego opracowania.

Marketing – jakie są perspektywy po tych studiach?

Marketing to kierunek, po którym można pracować na rozmaitych stanowiskach. Absolwenci odnajdują się na stanowiskach takich jak doradca klienta, przedstawiciel handlowy lub doradca finansowy. Każde z tych stanowisk wymaga dobrych znajomości autoprezentacji oraz technik sprzedaży. Inną ścieżką dla absolwenta marketingu jest praca jako specjalista ds. marketingu. Wymagana tu jest bardzo bogata wiedza z zakresu promocji oraz reklamy. Niezależnie jaką drogę się wybierze, ważne jest nieustanne samokształcenie. Rynek pracy wciąż dynamicznie się zmienia. Należy więc cały czas modyfikować swoje kompetencje i umiejętności, aby mówiąc kolokwialnie – nie wypaść z obiegu. Marketing -tak jak wszystko, co ludzkie, szybko się zmienia. Trzeba śledzić zmieniające się trendy, aby być na bieżąco z branżą.