Praca licencjacka z Marketingu: – analiza strategiczna przedsiębiorstwa

Praca licencjacka z marketingu

Praca licencjacka z Marketingu może być fascynującym doświadczeniem, które poszerza horyzonty. Dobrym tematem może być “Analiza strategiczna sytuacji firmy x”. Jest to temat bardzo ciekawy, ponieważ skuteczna strategia jest kluczem do sukcesu w biznesie. Od absolwenta marketingu nieraz wymaga się, aby miał on głęboką wiedzę o analizie strategicznej.

Pisząc na temat “Analizy sytuacji strategicznej danego podmiotu”, warto wybrać taką firmę, na której temat możesz znaleźć dużą ilość danych. Nie zawsze ma się dostęp do firmy, która chciałaby dać dostęp do szczegółowych danych. Jeśli nastąpi taka sytuacja, to warto wybrać jedną z firm, które są notowana na giełdzie. Firmy takie, mają obowiązek publikowania swoich danych w internecie. Przykładowo może to być firma z branży obuwniczej.

Analizowanie danych jest kluczem do tworzenia właściwych strategii biznesowych.

W tego typu pracy licencjackiej z Zarządzania trzeba uzasadnić, jakie ruchy promocyjne należałoby wykonać, aby polepszyć sytuację firmy na rynku. Trzeba tu pamiętać, o tym, że na każdą Twoją propozycję działania, musisz mieć dobre uzasadnienie w postaci konkretnych danych. Przykładowo, jeśli chcesz zwiększyć ilość salonów obuwniczych w Wielkopolsce, wówczas musisz uzasadnić tego typu działanie np. wzrostem liczebności i zamożności mieszkańców tego regionu. Podczas tego typu pracy musimy myśleć w sposób biznesowy. Najczęstszym błędem w biznesie jest… przeliczenie się, co do atrakcyjności danych posunięć biznesowych.

Podczas analizy strategicznej trzeba przeanalizować wszystkie elementy, które wchodzą w skład marketingu mix. Innymi słowy, trzeba przeanalizować produkt, ceny oferowane przez firmę, jej dystrybucję oraz jej promocję. Należy dokonać tej analizy, w porównaniu do głównych konkurentów. Firma nie działa, bowiem sama na rynku. Podczas analizy strategicznej trzeba przeanalizować trendy, które mogą zadecydować o przyszłym losie firmy. Analiza strategiczna uczy planowania i opracowywania właściwej strategii. Jan Kulczyk kiedyś powiedział, że w biznesie dobry plan znaczy o wiele więcej niż kapitał.

Analiza strategiczna przedsiębiorstwa wymaga umiejętności analizowania liczb.

Praca licencjacka z Marketingu: – analiza strategiczna. Podsumowanie

Praca licencjacka z Marketingu powinna być wstępem do tego, czym będziesz się zajmować w swoim życiu zawodowym. Analiza strategiczna jest kluczowym zagadnieniem, które może się Tobie bardzo przydać podczas otwierania Twojego własnego biznesu.

Jeśli tworzysz obecnie swoją pracę licencjacką z Zarządzania i interesuje Ciebie profesjonalna pomoc, to zapraszamy serdecznie! Prace licencjackie z Zarządzania – pomoc

Dobrze wykonana analiza strategiczna, może zaradzić “przeliczeniu się”, które jest częstym biznesowym błędem. Otwarcie biznesu, który na rynku się nie przyjmie, może kosztować utratę dorobku całego życia. Analiza strategiczna jest przykładem tematu, który ma olbrzymie znaczenie w realnym biznesie.

Warto odwiedzić:
Prace magisterskie i licencjackie po angielsku